התחבורה הירוקה בישראל כבר אושרה

התחבורה הירוקה בישראל כבר אושרה!- לאלו שינויים בדרך יש להתכונן?

 

הממשלה אישרה את תוכנית היישום הממשלתית לקידום תחבורה נקייה. ההחלטה המרכזית בתוכנית מטרתה להפחית את הפליטה הזיה ברכבים מסחריים משקל גבוה (מעל 3.5 טון). על פי ההחלטה, במועד של 2035 יהיה על פחות 50% מרכבי המסחריים החדשים מעל 3.5 טון בישראל להיות רכבים נקיים או רכבים המשתמשים בדלקים "ירוקים" שמפחיתים ב-80% את פליטות גזי החממה בהשוואה לדלקים סולריים לפי מחזור החיים של הדלק.

יש לציין כי כיום, מפעילי הרכבים המסחריים מעל 3.5 טון בישראל אין ממשקים ממשיים לעבור לרכבים חשמליים, בעיקר בשל חוסר תמריצים כגון פטור ממיסי רכישה והוצאות נמוכות יותר לתחזוקה בהשוואה לרכבים אלו שמוצעים במחירים גבוהים יותר. התוכנית מתקן את השיגעון הזה על ידי קידום התחממות השוק והשקעת מדיניות ממשלתית תומכת ותמיכה פיננסית ברכבים נקיים ובתשתיות הדרושות להם.

הכוונה היא ליצירת תשתית תחנות טעינה מהירות ויעילות לרכבים חשמליים ולהוספת אוטובוסים חשמליים לתחבורה הציבורית. כמו כן, יתקיימו השקעות במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות כגון סוללות מתקדמות וטכנולוגיות ניהול תנועה חכמות. תמיכה פיננסית ממשלתית ומערכתית תובטח על מנת לקדם את תהליך המעבר לתחבורה ירוקה ונקייה. עם זאת, התוכנית לקידום תחבורה נקייה שאושרה על ידי הממשלה עוררה מעניין רב בתחום התחבורה בישראל. עם קידום תשתיות הטעינה, המימון הממשלתי והתמיכה ברכבים נקיים, יש לצפות להתקדמות משמעותית בתחום ולהפחתת פליטת גזים מזיקים בסביבה. ההתמודדות עם הקשיים הפיננסיים והתשתיות הנדרשות תכריע בהחלט על ההצלחה הסופית של התוכנית, אך בהחלט יש תקווה לקידום תחבורה ירוקה ובריאה בישראל.

נציין כי, התחבורה הירוקה היא תחום חשוב בקרב רבים בעידן האקולוגיה והסביבה. במטרה להפחית את הפקקים, לשפר את איכות האוויר ולהפחית את השימוש בדלקים מזיקים, התחבורה הירוקה מתקדמת בישראל במהירות וקיבולת מרשימה.

בגל המעמד שהתחבורה הירוקה השיגה בישראל, חלק מהתחום קיבל אישור מממשלתי והתחיל לתפקד באופן מורכב וממוקד. במסגרת האישור הזה, התווספו מגוון מדיניות ונהלים חדשים שמטרתם לקדם ולתמוך בתחבורה הירוקה ולעודד את הציבור הרחב לשימוש באמצעי תחבורה ידידותיים לסביבה.

אחד התחומים המרכזיים שנעשה בו שינויים בתחבורה הירוקה הוא התחבורה הציבורית. מסעות רבות נערכו על ידי הממשלה והרשויות המקומיות לשדרג את מערכות התחבורה הציבורית על ידי רכבות, אוטובוסים חשמליים, ומערכות אוטובוס מהיר במטרה להפחית את שימוש הציבור ברכבי פרט. תחנות ותחנות מטען ירוקות עלו והוקמו ברחבי הארץ, מאפשרות טעינה מהירה ויעילה של רכבים חשמליים ותחבורה ציבורית חשמלית. אולם, להצלחת התחבורה הירוקה יש תלות רבה בחינוך ובהודעה הציבורית. במסגרת התחבורה הירוקה, חשוב להעניק חינוך ומידע לציבור הרחב בנושאים כמו היתרונות הסביבתיים והבריאותיים של השימוש בתחבורה ירוקה, טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום הרכבים והרכבות החשמליים, ושימוש ברכבות קלות במרכזי הערים.

על מנת להתכונן לשינויים בתחבורה הירוקה, חשוב להשקיע בתשתיות מתאימות. זה כולל הקמת תחנות טעינה ותחנות דלק חליפי, תחנות אוטובוסים חשמליים, וקידום השקעת תשתיות תקשורת חכמות עבור רכבות וקרקעות חכמות.

דילוג לתוכן